tirsdag den 21. september 2010

Afrika

Jeg synes der er noget helt specielt ved Afrika.
Jeg vil gerne tage dertil når jeg er færdig med gymnasiet.
Ikke for at blive en lokal bananplukker, men fordi jeg godt kunne tænke mig at arbejde der.
Jeg går med overvejelser om at arbejde med fattigdom.
For ja, jeg har enlig bare altid haft den indstilling at jeg synes at alle burde have det lige godt, så derfor er jeg ret sikker på at jeg under alle omstændigheder skal arbejde med nogle mennesker i verden der har det mindre godt.
De forstår virkelig at sætte pris på livet og det synes jeg godt at vi andre kunne lærer noget af en gang imellem. Jeg mener: hvornår ser du en sur afrikaner? DE ER ALTID GLADE! og måske er deres alt overskyggende smil bare tegn på at de har fået noget at spise inden for den sidste uges tid.
bare de ser et par ris korn eller en frugt føler de jo nærmest åbenbaring!
og det er jo ikke fordi de måske lige lever dér hvor der er nemmest..
der er 50 grader i skyggen!, når det er dårligt hver.. og de brokker sig sku ikk når de lige skal hente vand dagen lang nej nej, eller over de buler som de uden tvivl må få med den måde de transportere ting på.
så ja, man kan vælge at støtte via forskellige fonder som unicef og boernefonden. og det synes jeg helt klart at man skal gøre hvis man som mig også har medlidenhed med de stakler der lever under så kritiske forhold.
men jeg tror bare ikke at det er nok for mig at støtte eller være fader eller what ever og så måske have et billed af en afrikaner i en billedramme.. nej jeg vil selv derned og hjælpe til, i håb om at give nogle mennesker et bedre liv og en lys fremtid.

vil slutte af med et link til en fantastisk sang med akon - oh afrika.

ha´det godt!

http://www.youtube.com/watch?v=YI4sDx6SGwA&ob=av3e

Ingen kommentarer:

Send en kommentar