tirsdag den 21. september 2010

Rap

For et lille års tid siden startede jeg for første gang med at rappe.
Jeg blev inspireret af en rigtig god ven der hedder Rush Omi som også rapper.
Siden har jeg bare skrevet en masse tekster og rappet derhjemme, i håb om en dag at få indspillet i et studio.
Men det er svært da stort set alle steder koster penge.
Så derfor besluttede jeg mig for at spare sammen til mine egne udstyr så jeg kunne indspille hjemmefra.
Mit forbillede inde for rap er EMINEM, da hans rapper om sit liv og sådan ligesom jeg selv gør, da jeg synes at det giver mest mening.
Det kan os sagtens være hvis man synes der er et problem i verden, at man så udtrykker det via en raptekst.

Det kan være om mit liv: 
Drømmer stadig uden at vide om jeg ka nå det men//
er så doven jeg laver lektier på bagsiden af min togbillet//
rapper hver dag, håber at jeg gør flowet tæt//
så jeg en dag ka blive signet uden de siger jeg skal gå igen//
hvis du kæmper for dit mål skal du få som fortjent//
og blive målt med dem der måler sig med dem med talent//
perfekt, knægt det lyser op for din fremtid,//
men uden slid, lyser fremtiden ikk i lang tid//

- det var lige et kort upklip af en tekst.

-det kan os være om andre emner som f.eks. at jeg synes det er ærgerligt at ungdommen har ændret sig til at være sådan at man bliver voksen alt for hurtigt (tror man) istedet for at nyde livet.
at man ser 12-13 årige piger der våger sig ud i de stores verden uden at være hverken gammel nok eller mentalt klar til det.

Om de unge:
12 årig pige der har puder og mascare//
begynder et liv med sprut og sex før end hun er klar//
ejer alting for hun er født med en rig far//
kender ikk fortjeneste det hele er en fri bar//
ingen tilfældige smykker, ikk noget billigt pis//
det skal være D&G præcis som venindernes//
hun har alt, for far han har mange penge//
før legede hun med barbie, men nu vil hun selv være en//

-igen et kort upklip fra en tekst.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar